lørdag den 17. marts 2012

sooo last year: darling harbour

 Det første sted vi besøgte i Sydney var Darling Harbour, som er et helt fantastisk havneområde, der ligger i centrum af Sydney. I Darling Harbour er der alt, hvad hjertet begærer inden for spisning, underholdning, shopping og natteliv. Her er en masse gode og specielle restauranter, cafeer og barer. Der er et stort shoppingcenter, hvor man kan shoppe amok til langt ud på aftenen. Det er også her du finder biografen IMAX, som har verdens største biografskærm, Sydney's akvarium og Wildlife Zoo. Derudover er der er en masse små pladser, hvor diverse gøglere, dansere og musikere optræder, folk soler sig, tager en slapper, læser avisen og/eller får en kop kaffe eller is. Der er liv på Darling Harbour hele døgnet rundt! En aften sad vi og spiste på en af de mange restauranter, der ligger helt ud til havnen, hvor et kæmpe (og det var virkelig kæmpe) fyrværkerishow pludselig gik i gang. Tror aldrig jeg har set så stort og smukt et show med fyrværkeri! Det var virkelig WOW! Vi spiste på mange af restauranterne der og fik virkelig noget lækkert at spise (skal nok lave et indlæg om nogle af restauranterne vi besøgte der). Det skal dog siges, at området er et af de lidt dyrere spiseområder i Sydney, men i mine øjne alle pengene værd. 

1 kommentar:

  1. Aj hvor ser der bare flot ud! Der vil jeg os' gerne spise engang;)

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte