tirsdag den 17. april 2012

essenESSENessen

Onsdag aften spiste vi på restauranten/ baren/ spillestedet White Trash Fast Food. Jeg havde læst meget godt om stedet på nettet og derfor skrevet adressen ned. Et virkelig morsomt sted med en hel unik indretning (engelsk pub slash china slash fast food). Jeg havde læst, at deres burgere skulle være super gode, så Stef fik en King Elvis Supreme Bruger (og JA, han "farted like the king"), og jeg en Warm Goat Cheesebruger. Begge kan varmt anbefales!! Til burgeren fik jeg deres hjemmelavede lemonade, som var SEHR SEHR GUT :)  Super god mad og drikke, fed atmosfære og vildt billigt. Et virkelig cool sted.
Adresse: Schönhäuser Allee 6-7, 10119 Berlin
Torsdag morgen besøgte vi Mc Cafe på Kurfuerstendamm. Vi fik en lækker sandwich, et par pandekager og en Egg Mc Muffin. Dertil fik Stef en kæmpe balje kaffe og jeg en lækker chai latte. Det er en af de hyggeligste og flotteste Mc Donalds'er jeg har været på.
Adresse: Kurfuerstendamm 15, 10719 Berlin
 Det meste af vores torsdag gik med at shoppe og kigge butikker, blandt  andet Ka De We. Vi spiste middagsmad på den næstøverste etage (Feinschmecker-etagen) hos en lille italiensk restaurant/bar Antipasti. Har desværre ingen billeder derfra :( Men vi fik to virkelig  lækre pasta-retter til billige penge.
Lidt senere besøgte vi en lille Kaffebar på Simon Dach Strasse der hedder Kaffeeladen. Her fik Stef og jeg vores bedste kaffe og chai latte på turen!!!  Til kaffen og latten fik vi et stykke bailey-choklade kage. MUMS, siger jeg bare. Sådan en kage skal jeg have lært at bage.
Adresse: Simon-Dach Strasse 41a, 10245 Berlin
Torsdag aften spiste vi på Hasir Restaurant (her den første döner blev serveret i Berlin). Hold nu op det var lækkert! Restauranten er lille lille bitte og vildt intim. Vi kom til at sidde lige foran grillen, hvor maden blev tilberedt og kunne følge med i kokkenes arbejde. Vi fik hummus og nybagt brød til forret og to forskellige hovedretter til deling - en med lam og en med oksekød. MUMS MUMS. Besøg Hasir det var super super lækkert!! 
Adresse: Adalbertstrasse 12, 10999 Berlin
Fredag morgen spiste vi morgenmad på en lille cafe på Kastanien Strasse (husnr ?!?). De havde en udemærket morgenbuffet til blot 5 euro pr. person. Cafeen var indrettet med gamle sofaer og borde samt små hvide trækasser med puder og madrasser.

 Efter at have tullet lidt rundt i kvarteret faldt vi over denne lille søde Cafe Ost-fee. Super sødt indrettet med en masse farverige møbler og diverse sjove ting og sager . Her arbejdede en sød dansker, der gav os et par tips til gode butikker og markeder i området.
Adresse: Oderberger Strasse 39, 10435 Berlin
Fredag middag fik vi tapas på restauranten Yo Soy. En super hyggelig restaurant med en masse små lækre tapas-retter og en virkelig god Sangria :)
Adresse: Rosenthaler Strasse 37, 10178 Berlin
Da vi kom tilbage til vores hotel fredag eftermiddag, gik vi begge ud med et brag, og fik os en tiltrængt morfar. Vi vågnede ved en 8-tiden og blev enige om, at vi ikke gad at tage ud at spise. Så vi hentede 2 dönere og et par dåsesodaer og hyggede på hotelværelset. Vi forlod hotellet lørdag morgen omkring kl. 10.00. Efter at have besøgt et par butikker og  købt de sidste ting. Kørte vi ud til Knofi en  lille butik/ restaurant vi havde lagt mærke til torsdag aften. MUMS MUMS MUMS... Da vi trådte ind i butikken strømmede duften af diverse krydderier ud... Maden var super super lækker. 
Adresse: Oranienstrasse 179, 10999 Berlin
Som I kan se fik vi besøgt en masse fantastiske restauranter og cafeer og nydt en masse lækkert mad. Berlins udvalg af restauranter og cafeer er helt fantastisk, der er virkelig noget for enhver smag og pengepung. Stef og jeg kan i hvert fald varmt anbefale at besøge de ovennævnte steder - især Knofi, Kaffeeladen og Hasir.

2 kommentarer:

  1. Wow, sikke meget lækkert mad I har fået. Det ser ud til at I har haft en super tur :-) Jeg vil også til Berlin igen!

    SvarSlet
  2. Jamen det havde vi i hvert fald også :)

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte