fredag den 22. juni 2012

sooo last year: sydney MUST SEES

Jeg har forsøgt at lave en lille liste over, hvad man simpelthen SKAL se og opleve når man er i Sydney city (i følge Stef og jeg). Jeg har lavet indlæg om nogle af stederne tidligere og har linket til disse indlæg i listen nedenfor:

1 og 2) Besøg området ved Sydney Operahus og Harbour Bridge (og gør det både morgen, middag, eftermiddag og aften)
3) Tag med en af de mange færger fra Circular Quay. (Kan især anbefale turene til Manly og Darling Harbour)
4) Gå en tur i den botaniske have og oplev fantastiske dyr og planter midt i en storby. Tag et tæppe, lidt mad og et par blade med og slap af i den fantastiske have. Gå derefter en flot tur langs vandet til operahuset.
5) Besøg det gamle Tivoli "Luna Park" med den særprægede indgang.  Se tidligere indlæg om tivoliet HER.
6) Slik sol på Bondi Beach eller tag derud på en "windy day" og se de fantastiske surfere gå amok! 
7) Besøg bydelen "Newtown" og spis' eller få en drink på en (eller flere) af de mange caféer, restauranter og barer på King Street.
8) Besøg Darling Harbour en fredag/lørdag aften og spis på en af de mange restauranter på havnen og oplev et storslået fyrværkerishow.
9) Tag elevatoren op i Sydney Tower og oplev Sydney fra fugleperspektiv.
10) Besøg et af Sydney's mange markeder. (Kan anbefale Paddy's Market og markedet i The Rocks) 

Vi besøgte også en række andre turistattraktioner såsom Wild Life Zoo, Sydney Aquarium, det olympiske stadion, den kinesiske have osv., men disse steder var vi ikke så imponerede af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte