torsdag den 19. juli 2012

sooo last year: Fraser Island

 Efter at have boet i Sydney i en måneds tid, og Stef var færdig med at arbejde, tog vi på roadtrip op langs Australiens østkyst. Vi havde aftalt at gøre stop alle de steder vi fandt interessante på vores vej :) Og det blev til mange stop!! Hi hi. Den roadtrip er en oplevelse, vi aldrig glemmer! Et af stederne vi besøgte var nationalparken/-øen Fraser Island - verdens STØRSTE sandø, som ligger syd for det fantastiske Great Barrier Reef. Vi sejlede til Fraser fra Hervey Bay og var på øen 1 dag. Vi kom rundt omkring på øen i en kæmpe 4-hjulstrækker, hvilket er det eneste transportmiddel der kan køre derovre, da alle veje består af sand. Udover sand er øen tæt bevokset af regnskov. Vi gjorde stop flere steder på øen, og vandrede rundt blandt kæmpe træer og smukke ferskvandskilder (med drikkevand). Turens helt store oplevelse var ferskvandssøen Lake Mackenzie - et helt fantastisk åndehul midt på øen. Har aldrig set så klart vand og hvidt sand i mit liv!! Fraser Island er virkelig et must see, når man er Down Under. 

2 kommentarer:

  1. nej hvor lyder det altså fantastisk! Min store drøm er virkelig at komme til Australien og dykke ved Great Barrier Reef. Hvor lang tid var i afsted?

    // Marie fra and-mary.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Det kan jeg godt forstå. Det er virkelig et naturskønt land. Vi var af sted i 2 måneder :))

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte