fredag den 19. oktober 2012

Paris # 6 - Versailles slottet

En af de helt store oplevelser på vores tur var at besøge Versailles slottet lidt udenfor Paris. Aldrig har jeg følt mig så lille! Det er virkelig virkelig STORT, ja ENORMT!! Og hele slottet er bare så overdådigt og spækket med rigdom i alverdens former; marmor, guld, pompøse møbler, malerier på vægge og lofter, statuer, lysekroner osv. Da vi besøgte slottet var mange af dets rum dekoreret med moderne kunst eksempelvis var der i enden af den berømte spejlsal et par højhælede sko lavet ud af gryder. I et andet rum var 2 løvestatuer beklædt med hæklet garn, og i et tredje stod der en lyserød-fjer-helikopter. Virkelig nogle fede kontraster til det gamle slot og så fedt fundet på! Efter en spændende tur gennem slottet endte vi i slotshaven. WOW - Virkelig WOW. jeg lader billederne tale for sig selv :) Stef og jeg brugte omkring 3 timer på slottet og slotshaven, og vi så langt fra det hele!! Gør jer den tjeneste at besøge dette fantastiske slot. 

4 kommentarer:

  1. Wow et magisk sted! Der kunne man da godt få opfyldt en prinsessedrøm eller to :D

    -Signe

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare vanvittig flot! :)
    - Så heldig du er :)

    SvarSlet
  3. Det ser virkelig storslået ud, og må virke endnu mere 'magisk' når man går rundt i det:) Fantastiske fotos du har fået taget

    SvarSlet
  4. Meget meget magisk. Et sted der skal ses "live".

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte