fredag den 2. november 2012

Andorra # 1

Efter en lille uges tid i det Franske (Paris) fortsatte vi syd på. Faktisk kørte vi hele natten og ankom tidligt om morgen til det lille fyrstedømme Andorra. Sorry, for det lidt slørrede billede, men taget gennem ruden i kørende bil.. Men egentlig giver billedet et godt indtryk af, hvor trætte Stef og jeg var på det tidspunkt ;) Som nogle af de "gamle" læsere af bloggen nok ved, har jeg for et par år siden både studeret og arbejdet i Barcelona. I sommeren 2006 arbejdede jeg et par måned for en dansk virksomhed i en lille by lidt uden for Barcelona. I den forbindelse kom mine forældre på besøg, og vi holdte et par dages ferie på et lille hyggeligt hotel der lå 5 km oppe i bjergene i Andorra. Jeg fortalte Stef om hotellet i vores planlægning af ferien, og vi blev enige om, at vi simpelthen måtte forbi dette lille hotel og have en overnatning. Så besluttet - så gjort. 

På et par af billederne ovenfor ser i den fantastiske udsigt der er på vej op til det lille hotel. Så ubeskrivelig smuk. Når man tror man ikke kan komme længere fordi vejene blir' så smalle, skal man lige køre lidt længere og så lige lidt længere.. og så ankommer man til det lille hotel :) 
Hotellet hedder Cal Teixido og har både værelser og mindre lejligheder. Derudover har det en virkelig lækker restaurant, som serverer fantastiske spanske retter. Hotellet har også en dejlig lille terrasse med pool og jacuzzi. Her tilbragte Stef og jeg en del timer. Vi fik blandt andet plejet vores ømme sight seeing fødder fra Paris, læst jumbobøger og spillet lidt 500 ;) Hotellet har også en lille hyggelig gård, hvor man kan få sig en hyggelig snak med ejerne - selvfølgelig på Spansk og diverse kropsbevægelser ;) Engelsk er ikke nået helt derop endnu ;) Lidt en udfordring, men samtidig også bare med til at gøre oplevelsen endnu bedre i mine øjne. 

Om aftenen kørte vi til Andorras hovedstad "Andorra La Vella" (omkring 30 min.) for at kigge (shoppe) i butikker og for at få lidt lækkert at spise. Vi spiste på en dejlig tapas restaurant midt i byen, der hed 120 Andorra.

Så hvis man er til flot natur, billig shopping, lækker tapas og spansk-fransk råhygge, så er Andorra STEDET!

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle hyggelige billeder Dorte.
    Tak for kommentaren, men du har vidst glemt at følge mig ;)

    / Signe

    SvarSlet
  2. Tak Signe!! Nej følger dig via Google :))

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte